Är man funkofob om man använder kortväxta i reklamfilm?

Crazy Creatives
Är man funkofob om man använder kortväxta i reklamfilm?
/

Lotta Mårlind – 14 år som partner på Garberg, marknadschef på Teenage engineering mm – är lite av en världsmästare i kreativitet. Möt hjärnan bakom genidraget att rekrytera en kortväxt till en väldigt framgångsrik reklamkampanj, och hör henne avslöja hur man skapar en annons som kan sätta en chefredaktör i fängelse.
Som bonus –  hur ska man  hantera mer skinn på näsan än vad näsan klarar av?

Säg hej till Lotta det är värt det!

Om Lotta bara fick följa ett instagram-konto i resten av sitt liv: The Love Magazine

Lotta tipsar

För att bli mer kreativ:

  • Ha tråkigt
  • Gör något tråkigt
  • Stäng av hjärnan – lita på hjärtat

Tre personer man ska lyssna på:

  • Dig själv
  • Fråga någon om råd – som inte alltid ger dig det svaret du vill ha
  • Folk du litar

Tre saker man inte får missa i livet:

  • Resa
  • Resa
  • Resa

Tre böcker man ska läsa:

Tre filmer/serie man ska se:

  • Deer Hunter
  • Den engelska patienten

 

  • Night on Earth

För er som inte sett eller inte minns Ipren-mannen. Håll tillgodo!

Den bästa casefilm som någonsin gjorts (eller i alla fall som Lotta gjort):

 

Aldrig fel med lite ”skräckfilms mode”. Passa på och köp Lotta Lundgrens kokbok Om jag var din hemmafru. Om du inte gillar att laga mat så är den i alla fall snygg.

Kommentera