
/
RSS Feed
Om man en gång fått ta del av Zeke Tastas hjärna vill man inte leva utan den. Zeke är reklambyråfenomenet som började driva nattklubb. Han är också kanske den enda som någonsin vunnit en pitch genom att gömma en naken man i garderoben. Här berättar han hur den rekryteringen gick till, och varför man ska lyssna på den “den torra experten”, “den passionerade evangelisten” och den ”vilsna amatören”? Dessutom får vi veta hur man helt plötsligt kan hata reklam så mycket att man börja driva nattklubb.
Säg hej till Zeke det är värt det!
Om Zeke bara fick följa ett instagram-konto i resten av sitt liv: Dyngbaggegalan
Zeke tipsar
För att bli mer kreativ:
- Va nyfiken
- Våga vara kompromisslös med din vision
- Metodisk och systematisk
Tre personer man ska lyssna på:
- Den torra experten
- Den inspirerade och passionerade evangelisten
- Den vilsna amatören
Tre böcker man ska läsa:
- Extremely Loud & Incredibly Close av Jonathan Safran Foer
- The Rise of the Creative Class av Richard Florida
- Portföljstrategier : varumärket som lagspelare av David Aaker
Tre filmer/serie man ska se:
- Birdman
- The Leftovers
- Rick And Morty